شرکت NXP از سیستم عامل شرکت آمازون ( Amazon FreeRTOS ) برای میکروکنترلرها پشتیبانی می کند

بازگشت به آموزشگاه

شرکت NXP به تازگی از یک ماژول IOT مبتنی بر میکروکنترلر و ارتباط WiFi رونمایی کرد که قابلیت نصب سیستم عامل Amazon FreeRTOS و اتصال به سرویس های ابری آمازون را دارد

 

اگر اخبار تکنولوژی الکترونیک را در وبسایت الکترو ولت دنبال می کنید حتما خبر رونمایی از سیستم عامل AliOS شرکت علی بابا را خوانده اید. در ادامه ، این خبر را به معرفی سیستم عامل FreeRTOS شرکت آمازون اختصاص دادیم. شرکت های آمازون و علی بابا هر دو از بزرگترین فروشگاه های آنلاین در جهان می باشند که به منظور در دست گرفتن بازار IOT ( اینترنت اشیاء ) روی گسترش سیستم عامل های خود سرمایه گذاری می کنند.

 

 

سیستم عامل Amazon FreeRTOS ، سیستم عامل جدید شرکت آمازون برای انواع میکروکنترلرها می باشد. این سیستم عامل ، رایگان و بی درنگ RTOS ( مخفف Real-Time Operation System ) بوده و توانایی برنامه ریزی شدن ، استقرار یافتن ، مدیریت و برقراری انواع ارتباط ها را دارد. هسته اصلی این سیستم عامل مبتنی بر کرنل متن باز سیستم عامل محبوب FreeRTOS می باشد که قبلا در سایت freertos.com منتشر شده بود و توسط آمازون به آن قابلیت های دیگری اضافه شده است که می تواند دستگاه های کوچک و کم مصرف را به سرویس های ابری AWS ( مخفف Amazon Web Service ) نظیر AWS IoT Core متصل نماید.

برای کسب اطلاعات یشتر در خصوص تعریف و انواع سیستم عامل های بی درنگ به >> این لینک << مراجعه نمایید.


در حقیقت سیستم عامل Amazon FreeRTOS در سیستم های مبتنی بر IOT پلی بین سرویس های ابری با اشیاء مختلف برقرار می کند و با ابزارهای خود کار را برای کاربر راحت تر می سازد. پیش بینی می شود تا سال 2020 تعداد دستگاه های متصل به اینترنت حداقل دو برابر اکنون شود. در نتیجه استفاده از راهکارهای IOT نظیر همین سیستم عامل می تواند نگرانی ها و پیچیدگی های کار را کاهش دهد.

برای اینکه متوجه شوید این سیستم عامل دقیقا چیست و چه کاری انجام می دهد فیلم کوتاه زیر را مشاهده نمایید.

 


مزیت های آمازون Free RTOS :

  1. متن باز و بر اساس کرنل RTOS
  2. برنامه ریزی و مدیریت آسان دستگاه های متصل شده
  3. فراهم کردن ارتباط امن میان دستگاه ها
  4. اتصال مستقیم به سرورهای ابری نظیر AWS IoT Core
  5. دارای سخت افزارها و نرم افزارهای متنوع از پیش آماده


سخت افزارهای پشتیبانی شده

شرکت های NXP ، STM ، Microchip و Texas Instruments سخت افزارهای آماده جهت توسعه IOT با پشتیبانی از سیستم عامل Amazon FreeRTOS را تولید و عرضه کرده اند که در شکل زیر آن ها را مشاهده می کنید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Amazon FreeRTOS و بوردهای فوق به >> این لینک << مراجعه نمایید.


در صورتی که این مطلب مورد پسندتان واقع شد لایک و اشتراک گذاری فراموش نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به آموزشگاه