شرکت علی بابا برای پشتیبانی از سیستم عامل AliOS سهام یک شرکت چینی را خرید

بازگشت به آموزشگاه

Alibaba سهام یک تولید کننده ریزپردازنده چینی را برای ترویج توسعه پردازنده هایی که از سیستم عامل Alibaba پشتیبانی می کند، خریداری کرده است.

سیستم عامل علی(Alios) دو مدل دارد ؛ اولین مدل AliOS Cloud Link نام دارد که برای رایانش ابری است و دومی AliOS Things نام دارد که برای اینترنت اشیا استفاده می شود.

شرکت خریداری شده یک شرکت پردازنده 16 ساله چینی به نام C-Sky Microsystems از شهر Hangzhou چین می باشد که متخصص در انواع پردازشگرهای 32 بیتی کم مصرف و معماری آی سی ها است.
این شرکت خود از دیگر موسسات سازنده چینی نظیر SMIC ، Hua Hong و Huali Microelectronics برای ساخت IC ها از 28 نانومتر تا 130 نانومتر استفاده می کند. گفته شده است که این شرکت تا کنون بیش از 600 میلیون آی سی SoC ( مخفف System On Chip ) به سراسر جهان ارسال کرده است.

شیاومینگ هو ( Xiaoming Hu ) مدیر عامل شرکتِ C-Sky ( فرد در تصویر ) می گوید که این شرکت با SoC های خود از سیستم عامل علی در سه حوزه پشتیبانی می کند. اول آی سی های بینایی ماشین ، دوم میکروکنترلرها و سوم تراشه های امنیتی شبکه IoT باند باریک مبتنی بر سیستم عامل علی که با تکنولوژی شنزن چین توسعه یافته اند.

نسخه جدید سیستم عامل گروه Alibaba تحت نام تجاری AliOS در 27 سپتامبر 2017 با شعار “همه چیز هوشمندانه” منتشر شد. این سیستم عامل که قبلا با نام تجاری YunOS شناخته می شد ، به منظور ارتقا نام گذاری مجدد یا ریبرند ( Rebrand ) شده است. با این سیستم عامل جدید ، گروه Alibaba همچنان به افزایش سرمایه گذاری خود در زمینه IoT و سیستم عامل های IoT در خودروها، پایانه های IoT، تراشه های IoT و مناطق صنعتی و نیز ادغام تجارت اصلی YunOS در تلفن همراه ادامه خواهد داد.

 

طبق آمارها، تعداد دستگاه های IOT در سال 2017 به 8.4 میلیارد رسیده که نسبت به سال 2016 با 31 درصد افزایش از مرز 6.4 میلیارد رد شده است و برای اولین بار از جمعیت جهانی پیشی می گیرد. در حال حاضر بخش مصرف کننده هنوز بزرگترین کاربران دستگاه های IoT را داراست که تعداد آنها در سال 2017 به میزان 5.2 میلیارد رسیده است که 63 درصد از تعداد کل دستگاه ها را تشکیل می دهد. علاوه بر تلویزیون های هوشمند و جعبه های تنظیم دیجیتال ( set-top box ) ، دستگاه های IoT که بیشتر استفاده می شود در اتومبیل ها هستند.

در ماه ژوئیه سال 2016 شرکت SAIC اولین خودروی IOT تولید شده در جهان را با همکاری Alibaba راه اندازی کرد. در طی سال گذشته نیز SAIC توانست مدل های مختلف خودروهای مجهز به سیستم عامل Alibaba را راه اندازی نماید. در میان آن مدل ها ، RX5 در سال گذشته 230،000 خودرو فروخته شده است که برنده عنوان “پرفروش ترین ماشین عصر جدید” شده است. اتومبیل های دارای اینترنت اشیا عصر جدیدی در حمل و نقل محسوب می گردد.

شیاومینگ هو ( Xiaoming Hu )سرپرست ارشد گروه Alibaba و رئیس AliOS گفت: “ما اکتشاف را در سیستم عامل های خودرو ادامه خواهیم داد و با Banma و سایر شرکای زنجیره ای صنعت همکاری خواهیم کرد تا تحول هوشمند صنعت خودرو را ارتقاء بخشیم. امروزه داشتن یک گوشی هوشمند غیرقابل انکار است. در آینده نیز داشتن ماشین های هوشمند غیرقابل انکار خواهد شد. ماشین هوشمند با سیستم عامل AliOS شروعی برای هوشمند شدن همه چیز است و ما یک سیستم عامل IoT مجزا از رایانه ها و موبایل ها تعریف خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به آموزشگاه