دو شرکت Arduino و MathWorks با همکاری هم کیت مهندسی آردوینو را ساختند

بازگشت به آموزشگاه

دو شرکت معروف Arduino و Mathworks ( سازنده نرم افزار متلب ) با همکاری یکدیگر توانستند کیت مهندسی آردوینو ( Arduino Engineering Kit ) را طراحی و روانه بازار کنند.

کیت مهندسی آردوینو محصولی هیجان انگیز برای مهندسان است که حاصل همکاری دو شرکت بزرگ Arduino و MathWorks می باشد. این اولین باری است که این دو شرکت با هم محصولی می سازند که اهمیت آردوینو و نرم افزار متلب را در سطوح مهندسی، اینترنت اشیا و رباتیک خاطر نشان کند. کیت مهندسی آردوینو یا Arduino Engineering Kit شامل سه پروژه کاربری بر اساس برد متن باز آردوینو می باشد که نوعی کیت آموزشی برای دانشجویان محسوب می شود.

 

در این کیت به دانشجویان ساخت سه پروژه کاربردی آموزش داده می شود و انجام کار عملی توسط دانشجویان را به چالش کشانده و باعث رشد مهارت های آنان جهت ورود به دنیای تجارت خواهد شد. در این کیت کلیه سخت افزار مناسب برای ساخت فراهم شده است و علاوه بر آن یک پلتفورم آموزشی آنلاین نیز تعبیه شده است که دانشجویان و اساتید آن ها میتوانند با ثبت نام در آن سامانه به آموش ها دسترسی پیدا کنند. به همراه این کیت لایسنس یکساله نرم افزار MATLAB و Simulink به منظور مدلسازی و توسعه الگوریتم پروژه ها نیز ارائه می شود. کیت مهندسی آردوینو دانشجویان دانشگاهی را با مفاهیم اساسی مهندسی نظیر سیستم های کنترلی، سنسورها، رباتیک، پردازش تصویر و برنامه نویسی متلب و سیمولینک آشنا می کند که در آینده مورد احتیاجشان خواهد شد.

این کیت آموزشی درون جعبه پلاستیکی با دوام و انعطاف پذیری قرار دارد که سال های سال قابل استفاده می باشد. درون جعبه کلیه قطعات و لوازم مورد نیاز برای انجام هر سه پروژه، از قبیل کلیه قطعات مکانیکی و الکتریکی و نیز یک برد آردوینو Arduino MKR1000 وجود دارد. پروژه های قابل ساخت عبارتند از :

  • موتورسیکلت با قابلیت حفظ تعادل خودکار : این موتور سیکلت در مسیرهای گوناگون مانور می دهد بدون آن که تعادلش بر هم بخورد.
  • ربات حمل کننده موبایل : در این پروژه یک ربات حمل کننده موبایل و سایر اجسام مشابه ساخته می شود که میتواند در مسیر مشخصی حرکت کرده و با چنگال خود اجسام را برداشته و جا به جا کند.
  • ربات تخته وایت برد : این ربات که با  استفاده از پردازش تصویر میتواند یک تصویر نقاشی شده را گرفته و آن را روی تخته وایت برد رسم نماید.

David Cuartielles مدیر فنی آردوینو در باره این محصول می گوید : “ما این کیت را طراحی کردیم چون دوست داشتیم به صورت چالشی و جذاب مفاهیمی چون مکاترونیک، الگوریتم های کنترلی، ماشین حالت و سنسورها را در همان سال های اول دانشگاه آموزش بدهیم. همه چیز در این کیت بر مبنای مهارت های دست ساز بر پایه مفاهیم تئوری بنا شده است. علاوه بر این چیزی که در پایان ساخت توسط مواد اولیه اهمیت دارد، انعطاف پذیری اجرای الگوریتم ها می باشد که باعث می شود تا دانشجویان خلاقیت مهندسی خود را مورد ارزیابی قرار دهند.

در پایان دعوت می کنیم فیلم معرفی کیت مهندسی آردوینو را تماشا نمایید.

 

 


در صورتی که این مطلب مورد پسندتان واقع شد لایک و اشتراک گذاری فراموش نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به آموزشگاه