شرکت NXP با عرضه پردازنده های جدید وارد رقابت IOT ( اینترنت اشیاء ) شد

بازگشت به آموزشگاه

شرکت NXP با تولید پردازنده های ARM Cortex M0+ سری LPC84X با حداکثر سرعت 30 مگاهرتز وارد عرضه پردازنده های مناسب برای اینترنت اشیاء شد.

 

شرکت NXP ادعا کرده است که در این پردازنده ها به محض روشن شدن ، کلاک فرکانس پایین تولید شده و اجازه سریع دسترسی به حافظه را می دهد و باعث کم مصرف شدن انرژی در حالت راه اندازی اولیه می شود. علاوه بر این پورت های ورودی/خروجی به سرعت تنظیمات مطلوب را به خود می گیرد که این موضوع باعث خنثی شدن کوچکترین تغییرات دستگاههای متصل شده به میکرو نظیر راه اندازهای MOSFET می گردد.

دستگاههای جانبی ( Peripherals ) شامل تایمر 32 بیتی قابل تنظیم به همراه PWM ، واحد دسترسی مستقیم به حافظه ( DMA ) ، واحدهای سریال مجزا و یک واحد سوئیچ ماتریسی که هر یک از دستگاه جانبی را به هر یک از 56 پایه ورودی/خروجی متصل می کند.

همچنین شرکت NXP وعده 64 کیلوبایت حافظه Flash و 16 کیلوبایت حافظه RAM را به توسعه دهندگان می دهد.

رابط های آنالوگ نیز شامل یک واحد ADC با دقت 12 بیت و یک واحد DAC با دقت 10 بیت و دو خروجی مجزا هستند.

یک اسیلاتور FRO ( مخفف Free Run Oscillator ) درون سیستمی نیز وجود دارد که فرکانس های متغیر بین 1125 هرتز تا 30 مگاهرتز را به منظور کلاک اصلی سیستم تولید می کند. در ولتاژ بین 0 تا 70 درجه سلسیوس دقت این اسیلاتور کمتر از 1% می باشد.

در خانواده LPC845 یک واحد حسگر تاچ خازنی وجود دارد که میتواند در حالت های Sleep و Deep Sleep عمل کند و امکان اتصال تا 6 دکمه تاچ ( قابل تنظیم به صورت چرخشی یا کشیدنی ) را دارد و کتابخانه آن قابلیت کالیبره کردن اتوماتیک برای محیط های مرطوب و نویزی را دارد. همچنین بورد های Evaluation و بسته های نرم افزاری آن تا اواخر سال 2017 در دسترس خواهد بود.

همچنین این میکروکنترلرها در پکیج های LQFP64, LQFP48, HVQFN48 و HVQFN33 ارائه می شود.

تجهیزات ، فایل های راه انداز مثالهای برنامه نویسی و نیز ابزارهای مورد نیاز هم اکنون در بوردهای توسعه LPCXpresso ( OM13097 ) در دسترس هستند.


در صورتی که این مطلب مورد پسندتان واقع شد لایک و اشتراک گذاری فراموش نشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به آموزشگاه