آشنایی با 50 شرکت توزیع کننده الکترونیکی برتر جهان در سال 2017

بازگشت به آموزشگاه

توزیع کننده الکترونیکی ( Distributor ) چیست ؟

دو دسته از شرکت ها فعال در حوزه برق الکترونیک هستند. دسته اول شرکت های تولید کننده قطعات الکترونیکی که به آن ها manufacturers گفته می شود نظیر شرکت های NXP ، STM ، Microchip ، Intel و … و دسته دوم شرکت های توزیع کننده که به آن ها Distributor گفته می شود نظیر Digikey ، Mouser ، Arrow ، Future Electronic و … بیشتر تولید کنندگان معمولا تمایل دارند تا با شرکت های توزیع کننده کار کنند و از فروش قطعات و تجهیزات به صورت تکی خودداری می کنند. دو علت اصلی این امر یکی این موضوع است که شرکت های تولید کننده دارای خط تولید با ظرفیت مشخص در روز می باشند و توانایی فروش بیش از ظرفیت را ندارند بلکه توانایی برآورده کردن سفارشات تعداد بالاو در زمان مشخص را دارند. اما توزیع کنندگان در طولانی مدت قطعات را از شرکت های تولید کننده خریداری کرده و آن ها را انبار می کنند و بنابراین توانایی فروش با ظرفیت بالا را نیز دارند. موضوع دوم این است که معمولا خریدار فقط یک محصول نمی خواهد و مدل های مختلفی از قطعات و آی سی ها را برای کار خود نیاز دارد و تمایل دارد در یک سفارش کلیه قطعات خود را دریافت نماید. از طرفی مثلا شرکت NXP فقط قطعات و آی سی های خود را دارد و نمیتواند قطعات شرکت های دیگر را بفروشد. بنابراین یک شرکتی باید وجود داشته باشد تا کلیه قطعات و آی سی های مورد نیاز شرکت ها و افراد مختلف در سراسر دنیا را تامین نماید. شکل زیر اکثر شرکت های سازنده قطعات را نشان می دهد.

برترین شرکت های توزیع کننده در جهان شرکت هایی هستند که از ریزترین و ارزان ترین قطعات تا بزرگترین و گران ترین آن ها را در سایت خود به فروش می رسانند. این شرکت ها دارای سیستم حمل و نقل نیز می باشند و به بسیاری از کشورها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم کالا ارسال می کنند. شما میتوانید با مراجعه به سایت این شرکت ها و خرید آنلاین از آن ها قطعات مورد نظر خود را دریافت نمایید. البته برای ایران محدودیت های ارزی ، گمرکی و ارسالی وجود دارد که به همین علت علاوه بر سخت تر شدن این پروسه باعث شده تا خرید و ارسال قطعات از این سایت ها هزینه بر و زمان بر ( معمولا بین 10 روز تا 1 ماه ) باشد.

50 شرکت توزیع کننده برتر در جهان ، سود بسیاری از فروش این قطعات الکترونیکی می کنند و با اکثر شرکت ها همکاری کرده و قطعات مورد نیاز آن ها را تامین می کنند. با توجه به گسترش روز افزون الکترونیک در صنایع مختلف نظیر پزشکی ، خودروسازی ، کارخانه ها و هوشمندسازی منازل تقاضا برای قطعات الکترونیکی رشد کرده است و باعث داغ شدن رقابت بین شرکت های توزیع کننده می شود.

شرکت Avnet که هر ساله در صدر لیست 50 توزیع کننده برتر قرار دارد ، در سال 2015 فروشی بالغ بر 12.82 میلیارد دلار داشته است. جری فای ( Gerry Fay ) رئیس شرکت Avnet Electronics اعلام کرد که اکثر توزیع کنندگان حوزه الکترونیک به سمت تمام دیجیتالی شدن می روند و به روز رسانی سریع اطلاعات آنلاین در فضای مجازی اهمیت زیادی دارد.

شرکت Mouser Electronic که یک شرکت مستقر در آلمان است هر ساله جزو 10 شرکت برتر توزیع کننده است و روی کاربردی ساختن وبسایت خود بسیار تمرکز کرده است و توانسته است آخرین اطلاعات محصولات نظیر دیتاشیت و برنامه های مورد نیاز را هم پوشش دهد. همچنین این شرکت 32 سایت در حوزه تکنولوژی و اپلیکشن های مربوط به رباتیک ، امنیتی و سخت افزارهای متن باز دارد که در سال های اخیر آن ها را اضافه کرده است.

برایان الیسون ( Brian Ellison ) رئیس شرکت America II Electronics که یکی از برترین توزیع کنندگان آمریکا و جزو رده های بین 10 تا 20 می باشد ، اظهار می کند که این شرکت در حال تغییر استراتژی خود مبنی بر اضافه کردن کالاهای خاص و نایاب برای افزایش حمایت از مشتریان است.  همچنین این شرکت برای تعامل بیشتر با مشتریان یک دفتر در انگلیس تاسیس و اقدام به جذب نیروی کار برای بخش فروش و پشتیبانی کرده است.

شرکت Bisco Industries نیز اهداف مشابهی دارد. Ceiley مدیر این شرکت توضیح می دهد که از نظر ما رابطه بین شرکت و خریدار بسیار مهم بوده و برای همین تمایل به برقراری روابط به صورت سنتی و چهره به چهره با مشتری را داریم.

 

در ادامه لیستی از 50 شرکت برتر توزیع کننده به همراه لوگو برترین آن ها را برای شما ارائه می کنیم :


1.  Avnet, Inc


2.  Arrow Electronics, Inc


3.  WPG Holdings LTD


4.  Future Electronics Inc


5.  TTI Inc


6.  Digi-Key Electronics


7.  Electrocomponents plc/Allied Electronics, Inc


8.  Newark/Premier Farnell


9.  Mouser Electronics


10.  Rutronik Elektronische Bauelemente GmbH


11.  Smith

12.  DAC/Heilind

13.  Fusion Worldwide

14.  Sager Electronics

15.  PEI-Genesis

16.  Master Electronics

17.  America II Electronics

18. Advanced MP Technology

19. Bisco Industries Inc

20. Powell Electronics

21. Electro Enterprises Inc

22. Flame Enterprises

23. Steven Engineering Inc

24. Classic Components Corp

25. RFMW Ltd

26. Hughes Peters

27. NewPower Worldwide

28. Edge Electronics, Inc

29. NRC Electronics, Inc

30. Symmetry Electronics Corp

31. IBS Electronics Inc

32. Marsh Electronics

33. Crestwood Technology Group

34. Corestaff Co., Ltd

35. Air Electro Inc

36. SMD Inc

37. DEE Electronics Inc

38. Hammond Electronics Inc

39. Diverse Electronics

40. March Electronics

41. House of Batteries

42. Area51-ESG, Inc

43. PUI (Projections Unlimited)

44. Cumberland Electronics Strategic Supply Solutions

45. Kensington Electronics

46. CTrends

47. Gopher Electronics Company

48. Advantage Electric Supply

49. Marine Air Supply

50. 4 Star Electronics Inc


پایان


در صورتی که این مطلب مورد پسندتان واقع شد لایک و اشتراک گذاری فراموش نشود.

1 دیدگاه

  • علی پاسخ

    سام تشکر بابت مطالب خوبتون
    در مورد سفارش و خرید از این سایتها جه فرایندی باید طی بشه بخصوص برای دور زدن تحریمها
    و اینکه در چین چه توزیع کننده هایی هست که بشه خرید کرد

    1397-07-27 در 10:10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به آموزشگاه