شروع دوره های آموزش مجازی الکترو ولت ، آموزش ARM

بازگشت به آموزشگاه

مقدمه

با گسترش روز افزون علم الکترونیک و تولید متنوع محصولات دیجیتال و ورود آن به زندگی روزمره ، نیاز به یادگیری هر چه بیشتر در این حوزه برای کلیه افرادی که با آن سروکار دارند ضروری به نظر می رسد چرا که با درک عمیق تر و کسب علم و مهارت بیشتر میتوان به سطوح بالایی از توانایی تولید و خلق کاربردهای جدید دیجیتالی دست یافت. برای روشن شدن قضیه بگذارید سوالی مطرح کنم . آیا می دانستید که پردازنده به کار رفته در فضاپیما آپولو ۱۱ در سال ۱۹۶۹ ، هزار برابر ضعیف تر و کندتر از پردازنده گوشی های تلفن همراه هوشمند امروزی است ؟!

بله به راستی که با هر یک از پردازنده های موجود در گوشی های هوشمند امروزی میتوان کارهای فوق العاده ای علاوه بر کارهایی که شما بلد هستید انجام داد که شما احتمالا آنها را بلد نیستید. هر چه اساتید ، دانشجویان ، دانش آموزان برنامه نویسان ، علاقه مندان و کلیه کسانی که با طراحی ، ساخت و ارتقای سخت افزاری یا نرم افزاری محصولات الکترونیکی سروکار دارند ، از نحوه آن بیشتر بدانند ، هم بهتر میتوانند از انواع امکانات ارائه شده در آن وسیله استفاده کرده و طرز کارکرد آن را نیز درک کنند و هم میتوانند خلاقیت داشته باشند و آثار متنوع و بزرگ تری را خلق کنند.

امروزه از میکروکنترلرهای ARM بیشترین استفاده را به علت یکپارچه کردن سیستم های کنترلی با سرعت پردازش بالا ، توان مصرفی کم ، قیمت ارزان تر و حجم کمتر می شود. به طوری که امروزه هسته‌های پردازنده ARM به عنوان رایج‌ترین پردازنده ۳۲ بیتی با سرعت پردازش چند مگاهرتز تا چند گیگاهرتز در طیف وسیعی از سیستم‌های نهفته و قابل حمل مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طوری که امروزه اغلب تلویزیون ها ، تلفن‌های هوشمند ، تبلت ها ، خودروها و … از این هسته پردازشی بهره می‌برند.

برای یادگیری و درک این میکروکنترلرها بهتر است از یادگیری نوع ساده میکروکنترلرها یعنی AVR شروع به کار کرد. همانطور که برای یادگیری مثلا توابع مثلثاتی ابتدا لازم است جدول ضرب و سپس هندسه و پیش نیازهای آن را بلد باشیم ، برای یادگیری ARM نیز باید پیش نیازهای آن شامل اصول الکترونیک دیجیتال ، اجزای مدارهای الکترونیکی ، زبان برنامه نویسی و… را بدانیم. بدون دانستن این اصول اولیه هرگز موفق به آپولو هوا کردن نخواهیم شد!

در ابتدای این دوره آموزشی شما ابتدا با انواع میکروکنترلرهای ARM ، ضرورت و مزایای هر یک آشنا می شوید. سپس از میان انواع مختلف ، با میکروکنترلرهای ARM7 از شرکت NXP آشنا می شوید و در ادامه با تشریح رجیسترها ، معماری داخلی، واحدهای مختلف و نحوه عملکرد آنها ، نحوه برنامه نویسی به زبان C ، پایه های میکروکنترلر و نحوه راه اندازی آن ، شبیه سازی با نرم افزار Proteus ، برنامه ریزی و عیب یابی با نرم افزار KEIL این سری از میکروکنترلرها را فرا خواهید گرفت.

از مزایای استفاده از این دوره میتوان به یادگیری اصول اولیه میکروکنترلرهایARM  از پایه ، آموزش نرم افزار KEIL از پایه ، آموزش شبیه سازی میکروکنترلرهای ARM در Proteus ، آموزش واحدهای مختلف ارتباطی و تنظیمات آن اشاره کرد. همچنین مهمترین مزیت این دوره تهیه و ساخت هدر فایلهایی برای کامپایلر KEIL است که با اضافه کردن آنها به برنامه میتوان میکروکنترلرهایARM7  را بسیار راحت و همانند میکروکنترلرهای AVR برنامه نویسی کرد.

بعد از آموزش میکروکنترلرهای ARM7 به سراغ هسته پردازشی Cortex M3 خواهیم رفت و آموزش پیشرفته ARM را برای این دسته از میکروکنترلرها ادامه خواهیم داد.


برای شروع دوره های مجازی آموزش AVR روی تصویر زیر کلیک کنید

AmazingAVR


اگر با فلوچارت دوره های ما آشنایی ندارید >>این لینک<< را ببینید


نکته مهم : قبل از شروع به یادگیری میکروکنترلرهای ARM توصیه می شود پیش نیاز دوره را که همان دوره میکروکنترلرهای AVR ( خصوصا زبان برنامه نویسی C ) می باشد ، به طور کامل فرا گرفته باشید.

LPC176X

نام دوره : آموزش میکروکنترلرهای ARM

پیش نیاز : زبان برنامه نویسی C

سر فصل های دوره :

فصل اول : آشنایی با انواع تراشه های ARM

فصل دوم : آشنایی با میکروکنترلرهای شرکت NXP

فصل سوم : معرفی و معماری میکروکنترلرهای ARM7

فصل چهارم : معرفی و راه اندازی میکروکنترلر LPC2138

فصل پنجم : شروع به کار با کامپایلر KEIL

فصل ششم : آموزش واحدهای میکروکنترلر LPC2138 به همراه انجام پروژه

فصل هفتم : معرفی و معماری میکروکنترلرهای Cortex M3

فصل هشتم : معرفی و آموزش واسط استاندارد CMSIS

فصل دهم : معرفی و راه اندازی میکروکنترلر LPC1768

فصل یازدهم : آموزش واحدهای میکروکنترلر LPC1768 به همراه انجام پروژه

 



برای شروع دوره روی تصویر زیر کلیک کنید.

next-image

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به آموزشگاه