دانلود PCB و شماتیک و پروژه آلتیوم صفحه کلید USB با میکروکنترلر AVR و فریمور V-USB

بازگشت به آموزشگاه

در این پروژه می خواهیم یک صفحه کلید USB بسیار ساده و ارزان قیمت بسازیم. این صفحه کلید USB یک دستگاه با رابط انسانی ( Human Interface Device یا به اختصار HID ) است که از طریق پورت USB میتواند به کامپیوتر وصل شود. یکی از کاربردهای پروتکل USB اتصال انواع ماوس، کیبرد،دسته های بازی و نمایشگرهای کاراکتری توسط کلاس USB HID است که در میکروکنترلر های AVR بوسیله فریمور V-USB میتوان این کلاس را پیاده سازی کرد. این پروژه یکی از ده ها پروژه ای است که میتوان آن را با فریمور V-USB ساخت پروژه های دیگر را میتوانید در >> این لینک مشاهده نمایید.


فریمور V-USB چیست ؟

فریمور V-USB به نرم افزاری گفته می شود که قابلیت استفاده از پروتکل USB در میکروکنترلرهای AVR را به صورت نرم افزاری فراهم می نماید. برخی از میکروکنترلرهای جدید AVR دارای واحد سخت افزاری USB برای ارتباط با دستگاه های دیگر از طریق پورت USB هستند اما این فریمور میتواند ارتباط با دستگاه های دیگر از طریق پورت USB را به صورت نرم افزاری برای کلیه میکروکنترلرهای AVR فراهم نماید.

از ویژگی های این فریمور میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • پروتکل کم سرعت USB ورژن 1.1
  • قابل اجرا بر روی سیستم عامل های Linux، MAC و Windows
  • قابل پیاده سازی روی هر میکروکنترلر AVR که از حداقل 2 کیلوبایت حافظه فلش، 128 بایت رم و کلاک 12 مگاهرتز پشتیبانی نماید
  • در پیاده سازی فریمور به جز استفاده از یک لبه وقفه از هیچ کدامیک از واحدهای سخت افزاری جانبی دیگر میکروکنترلر AVR نظیر USART و … استفاده نشده است
  • کدنویسی به زبان برنامه نویسی C که به خوبی کامنت گذاری شده است
  • حجم کد تولید شده تنها در حدود 1150 تا 1400 می باشد
  • دارای دو نوع لایسنس مختلف رایگان و پولی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این فریمور و دانلود نسخه متن باز آن به >> این لینک مراجعه نمایید.


صفحه کلید HID چیست ؟

هر دستگاهی برای ارتباط از طریق پورت USB با کامپیوتر نیاز به نصب درایور مخصوص به خود را دارد اما دستگاه هایی که با کلاس USB HID نوشته می شوند بدون نیاز به نصب درایور به محض اتصال به کامپیوتر بلافاصله شناخته می شوند. در حقیقت توابع از پیش تعریف شده زیادی در کلاس USB HID وجود دارند که به تولیدکنندگان قطعات سخت افزاری اجازه می دهند تا محصولات خود را با مشخصات استاندارد این کلاس طراحی کنند و انتظار دارند که با هر نرم افزاری که با این کلاس مطابقت دارد، کار کند. سورس فایل متن باز این پروژه را میتوانید از طریق >> این لینک دانلود نمایید.


پروژه صفحه کلید HID با میکروکنترلر Atmega8

در این پروژه ما خودمان را با 10 کلید طراحی کرده و ساختیم. در این پروژه آلتیوم که برای شما آماده کرده ایم سورس شماتیک و PCB صفحه کلید HID با قابلیت اتصال 10 کلید قرار دارد. برای کوچک شدن برد نهایی از قطعات SMD استفاده کردیم.

تصویر فایل شماتیک :

تصویر فایل PCB :

تصویر سه بعدی :

مشخصات این پروژه :

نام پروژهHIDKeys_Atmega8
فایل SchDocدارد
فایل PcbDoc دارد
فایل PrjPcbدارد
ابعاد برد 43.25mm  x  32.13mm
کتابخانه قطعاتElectroVolt_Integrated_Library

لینک دانلود از فروشگاه الکترو ولت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به آموزشگاه