کتاب پردازش تصویر با رزبری پای باغی رهین
18,000 تومان
ارسال سریع :
تمامی سفارش ها 3-1روز کاری بعد ارسال می شوند
اطمینان از موجودی :
در صورت خرید به تعداد بالا با تماس تلفنی از موجودی کالا اطمینان حاصل نمایید
- توضیحات
- توضیحات تکمیلی
- نظرات (0)
توضیحات
رزبری پای یک سری از کامپیوترهای تک بوردی کم هزینه است که توسط بنیاد رزبری پای در انگلستان طراحی شده است. قصد این بنیاد از ایجاد رزبری پای ترویج مهارتهای پایه کامپیوتر در مدارس می باشد، که به خوبی به این هدف نائل شده است. همچنین با یک روش مؤثر ساده و سرگرم کننده یک بازگشت خوشایند به یادگیری برنامه نویسی و علوم کامپیوتر ارائه می کند. رزبری پای، با نفوذ به بازار سیستمهای نهفته و تحقیقات علوم کامپیوتر، رد پای خود را به خوبی فراتر از هدف مورد نظر خود گسترش داده است. میتوانید رزبری پای را استفاده کنید تا مفاهیم در پردازش تصویر دیجیتال را یاد گرفته و پیاده سازی کنید.
مخاطبین اصلی این کتاب علاقه مندان به رزبری پای هستند که شامل مجموعهای متنوع و بزرگ از افراد مانند توسعه دهندگان، دانش آموزان، دانشجویان، محققان و مبتدیها میباشند. این کتاب برای کسانی است که قبلاً دانش برنامه نویسی زبان پایتون را داشته اند. اگر شما یک توسعه دهنده، دانشجو یا یک محقق، با مقداری تجربه در برنامه نویسی پایتون، هستید میتوانید به سرعت مفاهیم مربوط به پردازش تصویر دیجیتال را با استفاده از کامپیوتر رزبری پای یاد بگیرید و برنامه های کاربردی پردازش تصویر قدرتمندی را با تعداد نسبتاً کمی از کد در پایتون ایجاد کنید.
مشخصات این کتاب :
- مولفان : امیر باغی رهین – وحید باغی رهین
- ناشر: آشینا ( اطهران )
- تاریخ نشر: پاییز 1396
- تعداد صفحه: 192
- شابک: 978-600-7014-54-7
- قطع کتاب: وزیری
سرفصل های کتاب :
این کتاب در 10 فصل ترجمه و گردآوری شده است و خلاصه این فصلها به شرح زیر میباشد:
- فصل 1: در این فصل به خوانندگان تاریخ و فلسفه کامپیوترهای تک بوردی ارائه می شود. سپس اصول اولیه رزبری پای را بررسی میکنیم. خوانندگان راه اندازی رزبری پای و اتصال آن به شبکه را خواهند آموخت.
- فصل 2: در این فصل به خوانندگان تاریخ و فلسفه پایتون ارائه می شود. در این فصل چگونگی نصب پایتون و چگونگی راه اندازی این محیط برای برنامه نویسی پایتون آموزش داده می شود. همچنین ویژگی های جدید پایتون 3 بطور مختصر بررسی شده و به خوانندگان چند IDE محبوب پایتون معرفی می شود. این فصل با مقدمه ای مختصر بر مفاهیم مربوط به پردازش تصویر دیجیتال و حوزه های مربوط به آن خاتمه می یابد.
- فصل 3: هدف از این فصل شروع به کار سریع خوانندگان با پردازش تصویر دیجیتال در پایتون می باشد. در این فصل به خوانندگان ضبط تصاویر با یک وب کم و دوربین رزبری پای آموزش داده می شود. همچنین Pillow برای پردازش تصویر و TKinter برای رابط کاربری گرافیکی (GUI) معرفی می شود.
- فصل 4: در این فصل عملیات ریاضی و منطقی پایه در تصویر معرفی می شود. خوانندگان همچنین کانالهای تصویر را در این فصل مطالعه می کنند.
- فصل 5: در این فصل به بررسی عملیاتهای پیشرفته ای مانند فیلتر کردن و اثرات آن بر روی تصاویر می پردازیم. خوانندگان با مفهوم هیستوگرام و محاسبه آن آشنا می شوند.
- فصل 6: در این فصل دنیای پردازش تصویر علمی به شما معرفی می شود. ما پشته SciPy را در رزبری پای نصب خواهیم کرد. همچنین با SciPy، NumPy، و matplotlib در این فصل شروع به کار خواهیم نمود.
- فصل 7: این فصل به خوانندگان در درک سنجش ها و تبدیلات با استفاده از ماژول کتابخانه SciPy کمک می کند.
- فصل 8: در این فصل به خوانندگان مفهوم مهم فیلترینگ معرفی می شود. انواع فیلترها (مانند فیلترهای پایین گذر و بالا گذر) و کاربردهای آنها را مطالعه خواهیم نمود.
- فصل 9: این فصل به خوانندگان در درک مفاهیم مربوط به مورفولوژی (ریخت شناسی) کمک می کند. همچنین آستانه گذاری در این فصل پوشش داده می شود. در نهایت، این فصل از هر دو مفهوم به منظور دستیابی به بخش بندی تصاویر باینری می کند.
- فصل 10: این فصل به خوانندگان در درک مفاهیم پیشرفته پردازش تصویر با استفاده از کتابخانه OpenCV کمک می کند.
توضیحات تکمیلی
وزن | 400 گرم |
---|
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.