معرفی و رزومه مهندس محمد حسین شجاع داودی

سلام و درود به صفحه شخصی من در سایت الکترو ولت خوش آمدید.


خلاصه فعالیت ها

من در 19 فروردین سال 1371 متولد شدم. در سال 1394 مدرک کارشناسی در رشته مهندسی برق از دانشگاه شاهد اخذ کردم. وبسایت الکترو ولت را در سال 1393 با هدف دسترسی دانشجویان رشته برق به منابع و آموزش های مرتبط با این رشته تاسیس کردم. یک سال بعد یعنی در سال 1394 به دنبال برگزاری کلاس آموزشی AVR در دانشگاه شاهد جزوه 0 تا 100 میکروکنترلرهای AVR را نوشتم و به مدت دو سال هم روی ارتقا و آپدیت آن کار کردم. این جزوه به خوبی مورد استقبال قرار گرفت و باعث انگیزه من برای ادامه فعالیت در سایت الکترو ولت شد. بعد از فارغ التحصیلی حدود دو سال به صورت فریلنسر مشغول انجام پروژه و نیز انتشار مطالب تخصصی حوزه برق و الکترونیک روی سایت الکترو ولت بودم. در سال 1397 با شروع سربازی مشغول کار در شرکت آذرلیوپاد شدم و پروژه پنل اعلام و اطفای حریق (F&G Panel) را استارت زدم. بعد از اتمام سربازی به صورت جدی تر کار در شرکت آذرلیوپاد کار ادامه یافت و محصول ما در سال 1400 دانش بنیان شد.

حضور با برند اکتونکس در نمایشگاه صنعت نفت و گاز

از سال 1401 تاکنون به عنوان مدیر طراحی و توسعه برند ACTONEX : “اولین کنترل پنل F&G ایرانی ماژولار دارای SIL ” در شرکت آذرلیوپاد مشغول هستم و در کنار آن به مطالعه و تحقیق و انتشار مطالب جدید در سایت الکترو ولت نیز ادامه می دهم.

سیستم های F&G و یا Fire and Gas Detection System اغلب در پروژه های بسیار حساس و پیشرفته صنعتی به کار می روند. اینگونه سیستم ها با توجه به نوع برند دارای قابلیت های ویژه و پیشرفته ای جهت اتصال به انواع دتکتورهای گاز و شعله و … می باشند. سیستم های F&G به علت هزینه های بسیار بالای آن، اصولا جهت استفاده در پروژه های ساختمانی کاربردی ندارند و اغلب در پروژه های صنعتی نظیر پتروشیمی ها، پالایشگاه ها، نیروگاه ها، کارخانجات صنعتی و … استفاده می شوند. از مزایای استفاده از سیستم های F&G می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به علت حساسیت فوق العاده بالای پروژه ها و مناطق تحت حفاظت، اغلب این سیستم ها دارای استانداردهای سطح بالای جهانی نظیر UL, FM, LPCB, Atex, SIL و … می باشند.
  • در برخی از این سیستم ها امکان اتصال تجهیزات سیستم های اعلام حریق آدرس پذیر و در برخی دیگر امکان اتصال تجهیزات سیستم های اعلام حریق Conventional وجود دارد.
  • برخی از اینگونه سیستم ها را می توان جهت کنترل سیستم های اطفاء حریق نیز به کار برد.
  • امکان نمایش آنلاین میزان گازهای سمی و قابل انفجار بر روی کنترل پنل (بر حسب LEL و یا PPM)
  • امکان اتصال برخی از سیستم های F&G به سیستم های DCS, SCADA, ESD, DCS, PLC و … از طریق پروتکل های ارتباطی استاندارد نظیر Modbus وجود دارد.
  • برنامه ریزی کنترل پنل های F&G و نوشتن توابع منطقی و کنترلی (Cause & Effect) پیچیده
  • امکان اتصال به سیستم کامپیوتر و مانیتورینگ آنلاین و ثبت لحظه ای وقایع
  • برخی از کنترل پنل های F&G به صورت ماژولار بوده و بر حسب نیاز میتوان ماژول های مورد نیاز را خریداری، نصب و استفاده کرد.

این محصول در سال 1403 موفق به کسب گواهینامه ایمنی SIL سطح 3 ( SIL 3 ) از آزمایشگاه صنایع انرژی EPIL بر اساس استاندارد IEC 61508 شده است.